Afspraken maken

Toen ik vanmiddag thuis kwam, was ik in een GRRR stemming. De conducteur van de tram deed de deur al dicht nog voordat ik m’n voet van de onderste tree had gehaald, dus deze zat klem. Auw. Enige reactie van de trammeneer? ‘Ben je al binnen’. Totaal onbeschoft. Nog afgezien van pijn. Maar ik was al boos.

Wat mij opvalt is dat als ik een afspraak maak met een instantie/instelling/bedrijf, het blijkbaar normaal is om afspraken niet na te komen. Men doet iets heel anders.  Flink veel speling in tijd te nemen is er een van:

Leverancier belt voor afspraak, afspraak 13.15 uur. Komt pas om 13.50 opdagen. Een half uurtje later? Niet bellen dat ze later komen? Ach mevrouw, wat vervelend nou. Ja maar, mevrouw,  ik heb een half uur rondjes gereden om een parkeerplaats te vinden. Meneer, als u had gebeld dat u er geen kon vinden, had ik u gezegd dat u hier in de garage kon parkeren. *stomme lul*  Dus ik zeg: Je bent te laat, je kunt gaan! En toen keek ie me raar aan… en zei ”k wist niet dat ’t hier op de minuut ging’.!?

WBV Rochdale? Ach, we sturen helemaal geen brief dat er in de binnentuin gegraven wordt vanaf vandaag. Ja, dat zouden we wel doen, maar? Ik heb geen brief aan bewoner gezien.

Enige tijd geleden; Bonarius. Afspraak tussen 8.00 en 12.00 uur. Monteur komt niet opdagen. Ik snel naar afspraak om 12.30 uur. Oetlul staat om 12.15 uur voor de deur. *Bel dan gewoon ffe, oetlul, dan kan ik m’n eigen afspraak verzetten*

En zo ken ik er nog een aantal. Het lijkt alsof het niet normaal is om een afspraak te maken en deze na te komen. En als deze niet lukt, om daar even over te communiceren (lees bellen). Het lijkt of ik de enige ben die daar tegen aan loopt.  Voorheen bleef ik aardig en pastte er een mouw aan. Maar ik ben ze zat. Ik doe het gewoon niet meer. En dat gratis parkeren kunnen ze ook wel vergeten!

Afdrukken